Friday, June 4, 2010

I answer,,,,BAL

Sekarang ni tengah xde keje..so,,aku pun carilah kerje...
dgn m'jawab tag dari ma frenz.. BAL

Rules:
a. It’s harder than it’s looks...
Betol 2!! kene fikir banyak ni...
b. Copy to your own notes...
Orait..sudeh..
c. Erase my answers...
..OkOk..
d. Enter yours and tag twenty (20) people...
enough la..xtau nak tag sape lg....huhu..
sape yg sudi jwb..jwb la..
f. Use the first letter of your name to answer each of the following question. They have to be real. Nothing made up.If the person before u had the same first initial,u must use different answers.
baik boss!!
g. You cannot use any word twice...
X boleh ea..alaa....lg susah ni..
h. You can’t use your name for the boy/girl name question...
ea??..ok..
Shall we start the game??
orait..let's go

What is your name?
Fatin Nur Atiqa
4 letter word

Face

A boy's name
Ferhad

A girls's name
Fasha

An occupation
Forensic.. cite2 aku yg xjd

colour
Forest Green

Something you wear
Facial magic powder.. huhu..aku hentam saja ni..(^_^)

A food
Fried Chicken..nyummy2x

Something found in bathroom
Fingernail polish.. minta bantuan cik google..hehe

A place
Fantasy Land
A reason 4 being late
Fashion..kene lilit2 tudung..hehe

Something u shout
Fade up la...

A movie title
Fantastic Four

Something you drink
Fruit juice

A musical group
Fahrenheit band

An animal
Frog

street name
Falkenburg.. xtaula kat mane ni..huhu

A type of car
Ferrari

tekanan gak wat benda alah ni...penat nak kene memikirkan..

fuh..payah sungguh..
daku ingatkan mudah..tapi agk rumit jgk ye...
nasib baek da siap..leganyerrrr...
kawan2 yg ingin mencuba jawab..silalah..
sgt menguji minda..huhu

Thursday, June 3, 2010

Ciuman membawa maut??..Betol ke?

x

Tadi masa aku odw blk kerja spt biasalah...
aku akan on radio hot.fm lg hangat dr biasa
then,,aku dgr la AG n leeya berceloteh.
ptg td,,mereka memperkatakan mengenai,,
ciuman perokok membawa maut..btol ke??
mereka kata,,ini adalah petikan dr akhbar...
so,,bile aku da on9 ni,,
aku pun terus la minta bantuan cik google..
dan inilah hasil kerja cik google..

(LINK)

Ciuman perokok boleh bunuh kanak-kanak: Pakar

2010/06/02

MELBOURNE: Ciuman perokok boleh membawa maut kepada kanak-kanak, kata seorang pakar kesihatan kanak-kanak. 


Prof Robert Booy, pengarah penyelidikan di Pusat Imunisasi dan Penyelidikan Kebangsaan di The Children's Hospital di Sydney, berkata ini kerana perokok berkemungkinan besar membawa sejenis bakteria berbahaya pada kerongkong mereka.







"Bakteria yang boleh menyebabkan kematian ini akan dipindahkan kepada kanak-kanak semasa mereka dibelai dan dicium

"Perokok adalah pembawa kuman seperti meningococcus. Jadi, pelukan dan ciuman pada kanak-kanak, boleh menyebabkan kuman tersebar walaupun seseorang perokok itu merokok di luar rumah," katanya seperti dipetik laporan Australian Associated Press.

Menurut laporan itu, seorang daripada 10 kanak-kanak yang terkena penyakit akibat jangkitan bakteria itu akan meninggal dunia. - Bernama

-------------------------------------------


ni pula aku nak bagi input sikit ttg kandungan rokok itu : 

cadmium,, sterric acid,, nicotine,, toluene,, ammonia,, paint,, methanol,, carbon monoxide,, arsenic,, methane,, acetic acid,, butane..
sume chemical ni sangat bahaya tau..  kalau kesannye hanyalah terhadap perokok itu sendiri xkesah lah.. tapi,, ia juga sangat membahayakan org disekeliling perokok itu..so,,kpd para perokok sekalian.. SAY NO 2 ROKOK!!!..pliz dont smoking anymore..



p/s : beware!!.. sayangilah anak anda..