Monday, August 24, 2009

Ramadhan Bulan Yg Mulia..

Alhamdulillah...
arini da masuk 3ari kte menjalani ibadah pose..
walupn, agak t'lwt..aku stil nk ucapkan....
Salam Ramadhan utk sume..
kpd yg knl diri ini...
maaf ye kalo ada salah silap...
semoga kite same2 dapat,
sambut Ramadhan kali ini dgn sempurna..

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula
Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti
Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan
Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

Wednesday, August 19, 2009

ngantok + bosan...

argghhhh...ngntoknye....
nak tdo mls..asyik tdo je...
lame2 nanti leh gmuk saya ni..hehehe...
ekceli..xtau nak wat ape ni..
bosan la xtau nak wat pe...
nak study,mood xdtg lagi ni..
so baek,membebel kat cni jap..hehe..=)

ekceli nak kuar ngan kwn2 klas td..
tbe2 meka kate xjd..diorg nak ciap kn lab repot plk..
so postpone la plan nk kuar 2..erm..xpe la...
len kali pun..laen kali jela..huhu...
da xjadi kuar 2...

saye pun g la teman Bal amek cermin mata baru die kat SACC...
harga spec 2 rm300...sgt mahal..nsb bek la saye ni xrabun..
so..xpyh la nak kuar duit utk wat spec..hehe....
B4 2..g sk17 dlu..g beli tiket blk raye..
takut abes plk..nnt kene raye kt cni..
xsanggup saye...huahua....
erm..tp..ape yg mengejutkan saya ialah.....
tiket da naek harga..tension aku...eeee...geram je...
bese rm14.40...tp skng da nek rm3..so rm17.40 da skng..
sgt mahal...BENCIiiiiiiiii....

Thursday, July 23, 2009

RMWD kg.batu 4 sapintas...

weken ari 2 on 17-19/07/2009..
aku g program rakan muda wawasan desa(RMWD)..
program ni sebenarnye lebih kurang mcm homestay la..
kte g kt sebuah kampung,then jadi anak angkat kpd salah seorg penduduk kg 2..
n dalam 1family 2..die amek 2 o 3 org anak angkat..
n mase kat c2..aku menjadi ank angkat kpd Mak Muslimah..
n my housemate is kak Fairus..
xtvt yg d'jlnkan d'kg 2..sgt best..
peserta2 len yg menyertai progrm 2 pn best2 jgk..mereka sgt sporting..
mase kt kg 2..aku dapat byk pengalaman baru n kwn2 baru..huhu...
antara xtvt yg kami lakukan ialah..
  1. mengikuti majlis tahlil
  2. gotong-royong
  3. melawat IKS
  4. sukaneka
  5. makan nasi ambang
  6. malam kebudayaan
  7. memancing

My Group

saya ber'pocho2'..huhu

wif family angkat


ee..geli cacing itu..huhu..tp ia membuatkan sy pndai memancing..=)