Saturday, March 13, 2010

~~Cooking Class~~

Semalam saya open cooking class untuk kwn2 saya...hehe..(macam terer sgt je masak saya ni...huhu) On that day,,kami masak sambal sardin+telur dadar+pizza maggi..ni je la yang mampu kami buat as student yg dok hostel..(sume barang pinjam org-TQ kepada yg terlibat) Then,, for the desert saya wat bubur jagung..(1st time cube 2,,nasib bek jadi..huhu) Ekceli,,senang je wat bubur jagung tu,,xde la susah sangat pun..Firstly,,google resipi kat internet..Then,,beli ingredients die n buat la..huhu..senang je kan.. Tapi,,yg kesian nye kat kami,,bubur jagung pun kami masak dalam kuali..Mantopp..(^_^)
Inilah hidangan lunch kami semalam
~Bubur jagung~
Jadi x?? Nak belajar x wat bubur jagung mcm saya??..senang je..huhu
Bahan2nye :Sweet corn, susu carnation,gula merah, biji sagu,gula pasir. Cara2nye : Panas kan susu n biji sagu sehingga sagu kembang. Sambil2 tu,,rebus sweet corn sampai masak(rebus dibekas laen). After sagu kembang,,masukan gula merah(bagi kuah bubur coklat2 sedikit) n tambah gula pasir secukup rasa. If pekat sangat kuah tersebut,,tambahkan air. (biasanye,,1tin susu kene tambah 1 tin air)..After that, masukan jagung yang telah masak ke dalam kuah tersebut. Sebatikan mereka n sedia untuk dihidangkan.
Selamat Mencuba..
p/s : Susu itu adalah pengganti santan. So,if nak gune santan pun boleh..

No comments: