Friday, December 31, 2010

adab-adab berSAHABAT

Assalamualaikum,,
Selamat Sejahtera myLOVELY readers..

Tahun 2010 hampir melabuhkan TIRAI,,
Tahun 2011 bakal menjelma!!
So,, marilah kita cuba renung-renungkan,,
adakah kita telah menjadi teman yang terbaik dalam berSAHABAT??
Let's check it out ADAB-ADAB bersahabat

Jadilah pendengar ketika senang mahupun susah.
sekiranya kita tak mampu memberikan bantuan wang ringgit ketika sahabat dalam kesusahan,, dengan mendengar masalah mereka teringan juga beban yang ditanggung.

Sentiasa mendoakan kesejahteraan sahabat
Marilah kita berdoa memohon kesejahteraan bersama

Ikhlas dalam bersahabat
Janganlah menjadi seperti duri dalam daging ketika bersahabat

Saling tolong menolong
Yang lemah dibantu,, yang dilindungi

Menegur sahabat jika melakukan keburukan
tapi,, kita jangan main serang je,, tegurlah secara berhemah

Menutup aib dan rahsia sahabat
Sahabat adalah orang yang paling dipercayai sekiranya mereka telah menceritakan rahsia mereka, Janganlah kita membawa mulut ke sana ke mari,, menceritakan keaiban atau rahsia tersebut.

Sentiasa berbaik sangka
Jangan cepat melatah. Fikir dan selidik sebelum bertindak.

Bersifat pemaaf
Sedangkan Rasulallah memaafkan umatnya,, inikan kita manusia biasa.

Jangan melukakan hati sahabat dengan mengeluarkan kata-kata yang boleh mengguris hatinya


SAYANGILAH SAHABAT-SAHABAT ANDA


Kami berSAHABAT..
dah lama tak jumpa ANA,,AJAR n SALINA
tetiba teringat kat korang..oh..rinduu!!!!

KAMI si tujuh budak hitam..haha...
LUV u'ols..mmuuaaahhh

SHE is myroomate for 2 sem at UiTM. Banyak cerita kami kongsikan.
even tak sebilik lagi.. I'm still sayang kamu yunk!! ^_^


So,, dikesempatan ini,, fatin nak minta maaf dekat semua KAWAN2..
Tutup buku lama,, Jom buka buku baru..


Till then,,
^_^



16 comments:

fairuzhani said...

SAYE SAHABAT SEJATI! SAPE NAK KAWAN NGAN SAYEP? :p

miss B said...

weyh pic tuh..=(
akuh da xde..ilang..=(
rinduuuuu..=(

nora said...

nak minta maaf jugak la

Minta maaf ye fatin, kalau noa ada buat salah, mane la tau kan... =)

misz FaTiN said...

fairuzfani : awak sudi x nk kwn ngn saye?..huhu..;p

misz FaTiN said...

miss B : akuh pun xde picha2 matrik lg.. sadis seh..T_T

picha ni pun akuh amek kat frenster..tgl bape keping je..huhu..

misz FaTiN said...

noa : kamu xde slh pape la.. ^_^

nice to meet u dear.. :)

forever love said...

huhu...nak wish gak....salam persahabatan..hehe...selamat tahun baru..semoga tahun depan lebih baik dari tahun nie k...hehe

Enna Banana said...

i loiikeee this entry,
enna sllu cuba jadi kwn yang baik tau
but sumtimes i did fail
huaaaaa..

E.d.Y said...

susah nakc ari kawan yang betul2 bersama kita senang dan susah...

HAPPY NEW YEAR..;)

Shag said...

Okay, jom beli buku baru ;)

Oh ya, Fatin. Thanks a zillion sebab kasi pendapat semalam pasal UiTM dgn UniKL tu. Shag dah ada keputusan. Harap yang betul!

Aku dah berkeputusan

misz FaTiN said...

forever love : frenz dear!!!.. nice to meet u.. hope kita bole jd kwn yg baek.. ^_^

misz FaTiN said...

enna banana : no one can b perfect dear.. kita manusia biasa,, tak lari dari wat silap.. but, we can try our best,, to b d'best!!!

misz FaTiN said...

edy : betul 2.. susah woo...huhu..

Hepi new year!!

misz FaTiN said...

shag : jom..jom.. leh wat nota utk sem baru..huhu..;p suke hati je..hehe..

u'r welkem dear.. ^_^

forever love said...

hehehe...bolehla jd kawan yg baik...sktk yg atq kenal...faten baik lah..

misz FaTiN said...

forever love : erm.. insyaallah,, i'll b a good frenz.. ^_^